Pages

Sunday, January 23, 2011

悠闲又忙碌间的平衡点。。

17/01/2011 – 23/01/2011 (Week 3)

这个星期啊。。让我想一想该怎么形容。。对,是一个极大破产的一周。慢点在和大家详细说明。

首先,先讲讲上周进行的科学实验吧。话说到我们正在进行植物的基本需求嘛,所以这个礼拜就是属于观察期的阶段咯。但是很不幸的是在星期五那天,因为疯狂外出的关系,结果晚上回来了之后才发现到我竟让一整天忘了为我的植物浇水!结果我发现到他的根部已经开始枯萎了啦~所以只好拼命的亡羊补牢浇水咯。。但是补救效果不是那么好咯。但是好在他的observation period这个礼拜就结束了,所以就趁他还未死的时候狂拍照咯。还有一个我觉得很笨的事情是我为了要做科学的笔记竟然一天以内跑三次图书馆呢。所以从这个经验我学习到说无论做什么事情都要有详细的planning、周详的计划。

这个星期的重点来咯,就是买过年衣服咯。这个也是让我打破产的事情。哈哈。。话说星期五到星期日这段期间我好像已经花了大概三百多耶。这笔钱对于现在还没领津贴的我来说是一笔蛮大的额度了。

真的发现到我真的是很会花钱耶。。真的是要好好反省自己一下。等到elaun出来了之后真的是要好好规划自己的金钱啊。。还记得我们当初决定好说要买N8的吗?要想这个目标迈进!!

这个四月份回去一个BIG camp。是学校举办的,每个人都不能赦免。所以在这个星期也举办了选委员的活动。本来大家都有意推选我做主席的,但是我死都不要,因为那个责任真的是太重了啦。所以到最后我被选作为宣传和音响的组长。所以换句话说,我那时就会掌控整个营会的音乐掌控咯。但是这个AJK还要做MC,所以应该会推选那些很想要有一个平台发挥自己才华的人主持吧,人选还未决定,再看咯。

这个星期我和班上的人有去拿了我们班的班衣,之后就和他们去吃McD咯。真的是很开心地说,毕竟和那班人出去的机会不多。希望下次会有更多机会和他们出去咯,我会尽量配合的。

至于功课这一方面还是有增无减,而且功课有越堆越多的倾向,真的是令人担心。所以要好好努力啦,不要堆到最后才想要开始做。有时候发现到做功课会做到崩溃,好像都不知道自己在做什么一样。会出现为忙而忙,甚至到茫和慌的程度。我想是时候从新确定自己的学习去向和确定自己的兴趣了吧。

最后一件要分享的事情是星期日那天早上我和四位朋友还有一位慈济学长一起去做访视。去帮一位大概80几岁的老伯伯。我们主要是要帮助他们打扫房子和帮助他冲凉。这真的是我第一次帮助别人,特别是老人洗澡呢,是一个很特别,很棒和很难忘的回忆。这也让我想到说以后我们的父母亲老了后是否也会变成这样子呢?所以趁现在他们还健健康康的时候好好的孝顺他们,爱他们,以免后悔莫及。

这个星期就简短的结束吧。或许精简也是一件好事来的。向和大家分享一首英文歌,但是演唱者是华人来的(应该说是混血儿吧?)是倪安东的《Sorry That I Loved You》啦。。

Sorry That I Loved You

For all of the time that I tried for your smile

For making you think I was worth the while

So your love love love love love would be mine

For sending you flowers and holding your hand

that no one was there to take a stand

but the love love love made us blind

and I'm so sorry that I hurt you

sorry that I fell through

sorry I was falling in love with you

I'm sorry that I came true

but sorry doesn't turn back time

For all that I have done to you

I wish that I could make it alright

so sorry that I loved you

Sorry that I needed you

sorry that I loved you

sorry that I held you tight

and I'm sorry for making you love me and saying goodbye

for being the one that taught you how to cry

It was love love love and it passed us by

for giving you everything that you dreamed

for taking it back when i fled the scene

sorry love for wasting your time

and I'm so sorry that I hurt you

sorry that I fell through

sorry I was falling in love with you

I'm sorry that I came true

but sorry doesn't turn back time

For all that I have done to you

I wish that I could make it right

so sorry that I loved you

Sorry that I needed you

sorry that I loved you

sorry that I held you tight

an apology now after all of this time

won't make any difference tonight

but I'm hoping I'm sorry will open your mind

to love love love in your life

sorry that i hurt you

sorry that I fell through

sorry I was falling in love with you

I'm sorry that I came true

but sorry doesn't turn back time

For all that I have done to you

I wish that I could make it right

sorry that i hurt you

sorry that I fell through

sorry I was falling in love with you

I'm sorry that I came true

but sorry doesn't turn back time

I'm sorry that I loved you

Sorry that I hurt you

I'm so sorry that I loved you

i'm so sorry that I hurt you

Sorry that I loved you

No comments:

Post a Comment